L'outsourcing sostenible implica la contractació de serveis externs que permetin a una empresa, assolir els seus objectius econòmics, socials i ambientals; optimitzar costos i garantir que les operacions externalitzades siguin responsables i sostenibles a llarg termini.
Per tant, és fonamental acompanyar aquest procés de sostenibilitat mitjançant l'adopció de decisions que assegurin, la transparència i la traçabilitat a la cadena de subministrament, la selecció de proveïdors sostenibles, l'ús de tecnologies i eines digitals que acompanyin aquestes pràctiques de qualitat.
A més, es contempla la reducció de la petjada de carboni, mitjançant la implementació de mesures per minimitzar les emissions associades a l'outsourcing, com optar per proveïdors locals i fomentar l'ús d'energies renovables.
L'outsourcing sostenible s'ha convertit en una estratègia competitiva clau per a les empreses, que busquen prosperar en un món cada cop més conscient de l'impacte ambiental i les conseqüències contaminants. L'adopció d'estratègies d'innovació i l'ús de tecnologies sostenibles no només protegeix el planeta, sinó que també enforteix la reputació i la resiliència de les empreses. Avança més enllà d'una necessitat ètica, i es converteix en una decisió competitiva estratègica organitzacions.