Vols obrir mercat en noves fronteres i no saps com fer-ho?
13/10/2024
Externa World
Informa't de per què la recerca de mercat ofereix dades claus a les empreses que desitgen prendre decisions informades, reduint així la probabilitat de fracassos costosos.
La recerca de mercats internacionals és un procediment implementat per a obtenir el coneixement requerit del nou mercat al qual es vol llegar tenint en compte les diferències i els entorns culturals. És la manera de conèixer els factors que han de considerar-se per a la presa de decisions referents a l'accés al mercat estranger considerant les variables controlables i incontrolables, presents en ell.
Moltes empreses fracassen en els seus intents d'expansió internacional per no dur a terme recerques exhaustives que consideren factors clau del nou entorn. La recerca de mercat ofereix dades quantitatives i qualitatives que permeten a les empreses prendre decisions informades, la qual cosa redueix la probabilitat de fracassos costosos.

El rol crucial de la Recerca de Mercat en l'expansió internacional
En una economia del coneixement, la informació que disposin les organitzacions empresarials exerceix un paper cada vegada més preponderant, ja que el seu èxit no depèn només de com manegin els seus recursos materials (treball, capital, energia, etc.), sinó també, de com aprofitin els seus actius intangibles (coneixement del mercat, imatge de marca, fidelitat dels clients, etc.).
Les empreses que inverteixen en una recerca de mercat sòlida, tenen majors possibilitats d'èxit en expandir-se a nous mercats.
El valor de la informació en post de la recerca de mercats
L'expansió internacional és un objectiu ambiciós i estratègic que moltes empreses persegueixen per a augmentar la seva competitivitat, diversificar mercats i aprofitar noves oportunitats de creixement. No obstant això, llançar-se a descobrir nous mercats sense una planificació adequada, pot treure amb si alts riscos.
És, en aquest context, on la recerca de mercat internacional cobra una importància vital, permetent a les organitzacions entendre els comportaments, demandes i dinàmiques locals abans de la seva entrada en aquest entorn internacional.

Per tant, la recerca de mercats suposa un enfocament sistemàtic i objectiu que promou el desenvolupament i el subministrament d'informació per al procés de la presa de decisions per part de la gerència empresarial.
Aquestes competències que han d'adquirir els professionals que s'exerceixen en l'àmbit econòmic i empresarial, requereixen que emprin la informació, provinent de processos de recerca de mercats, reduint així, el risc i la incertesa.
La recerca com a eina d'obtenció d'informació
La importància de la recerca de mercats com a eina estratègica proporciona la informació necessària per a la presa de decisions, és a dir, actua com un “input”, que ajuda als responsables de l'empresa en el procés de planificar i decidir.
D'aquesta manera, la recerca de mercats serveix per a dissipar incerteses, mitjançant el proveïment d'informació, sobre les variables del mercat, entorn i consumidores. Els programes continus de recerca de mercats llancen informació sobre els factors controlables i incontrolables, i fins i tot, sobre els clients; llavors, aquesta informació resulta crucial per a promoure l'augment de l'eficàcia de les decisions que han de prendre els gerents.
A causa de les enormes costes que comporten la presa de decisions errònies, és prioritari que els executius treballin amb informació sòlida ben fonamentada, completa i detallada per a aconseguir.
És útil considerar els següents paràmetres a l'hora de validar la informació obtinguda:

-
- Suficiència: La informació ha de ser prou completa i/o detallada per a permetre prendre una decisió.
- Rellevància: en relació al grau de pertinència i aplicabilitat de la informació a la decisió, que permeti cobrir la totalitat d'objectius per als quals, va ser dissenyada la recerca.
- Precisió: grau en què la informació es reflecteixo de la realitat dins d'uns marges d'error acceptables.
- Disponibilitat: la informació ha d'estar disponible en el moment de prendre la decisió, amb les degudes garanties tècniques.
- Actualitat: grau en què la informació reflecteix els fets en el període de temps rellevant, és a dir, que ja no estigui obsoleta.
- Capacitat de predicció: la informació no ha de limitar-se a reflectir els fets, sinó que ha d'intentar donar un contingut més dinàmic als resultats.
Quins passos són fonamentals per a dur a terme un estudi internacional de mercats?
Un estudi de mercats d'índole internacional és un procés de recerca estratègic dut a terme per a entendre un mercat estranger abans de realitzar una incursió comercial en ell. Aquesta recerca inclou la planificació, recopilació, registre, anàlisi, interpretació i comunicació sobre una determinada estratègia de mercat que ha de prendre una empresa.
Per tant, per a qualsevol recerca de mercats, la clau de l'èxit de la recerca està a seguir els següents passos:




→ Definir el cas d'estudi. És necessari definir el problema i establir els objectius a investigar.
→ Establir el disseny de recerca i determinar les fonts d'informació d'acord amb els objectius d'aquesta. Estimar el valor de la informació.
→ Definir el mètode de recerca. Triar un enfocament per a la recol·lecció de les dades (dades secundàries, enquestes, experimentals, etc.).
→ Seleccionar una tècnica de mesurament (qüestionaris, ràtios d'actitud, observació, entrevistes en profunditat i mètodes de projectes).
→ Establir el disseny de la mostra. Triar una mostra (especificar la població a analitzar com a part del procés de descripció del problema).
→ Recol·lectar la informació. Elecció dels mètodes analítics. Les dades són útils després de ser analitzades. Un conjunt d'observacions recopilades es transforma en afirmacions descriptives i/o inferències de relació mitjançant el procés d'anàlisi de dades. Els tipus d'anàlisis que poden realitzar-se depenen del procediment de mostreig, l'eina de mesurament i la tècnica de recol·lecció de dades triada.
→ Processar les dades. Càlcul de temps i recursos.
→ Analitzar i interpretar els resultats. Redactar una proposta de recerca i informe.
→ Comunicar els resultats per a la presa de decisions.
Beneficis clau d'una estratègia basada en dades
- Informació precisa per a prendre decisions estratègiques: No es tracta només d'obtenir dades, sinó d'assegurar-te que són rellevants, actualitzats i suficients per a guiar la teva expansió.
- Capacitat d'adaptació: La informació recopilada permet que la teva estratègia s'ajusti a les particularitats del nou mercat, des de campanyes de màrqueting fins a la personalització del producte.
- Detecció d'oportunitats ocultes: Moltes vegades, els mercats emergents presenten oportunitats que no són evidents a simple vista, però amb una recerca profunda, poden ser aprofitades de manera estratègica.
- Presa de decisions fonamentades: Empreses que es recolzen en recerques exhaustives, com recomanen experts com Kotler i Keller, aconsegueixen diferenciar-se en minimitzar el marge d'error i maximitzar l'eficiència en les seves operacions globals.
Des d'Externa World, et recomanem el consell de dos grans experts com Kotler i Keller, els qui afirmen que la informació correcta sobre el teu mercat objectiu pot marcar la diferència entre l'èxit i el fracàs.
Amb dades sòlides, les teves decisions seran més encertades!
-
EXTERNA WORLD MANAGEMENT, SL
Avenida Diagonal 463, Bis 5, 08036 Barcelona
marketing[at]externaworld[dot]com