Jill Konrath argumenta al seu llibre Agile Selling, que el venedor àgil és aquell que pot assimilar nova informació ràpidament, aprendre de manera contínua, i aplicar aquest coneixement de manera efectiva en les seves interaccions amb els clients.
En un món on els productes, els competidors i les expectatives dels compradors evolucionen sense parar, la lentitud en l'adaptació es tradueix directament en oportunitats perdudes i una irrellevància creixent. L'autor sosté que els models de venda estàtics han quedat obsolets i és que imperiosa la necessitat d?abraçar una nova mentalitat i unes pràctiques que permetin una posada al dia ràpida i contínua.
Per tant, l'adaptabilitat des d'aquesta perspectiva “àgil” no és una reacció tardana als esdeveniments, sinó una postura proactiva i una competència fonamental. Implica una sensibilitat aguda als senyals del mercat, una comprensió profunda de les necessitats del client que sovint muten amb la mateixa velocitat que la tecnologia, i la flexibilitat per pivotar estratègies i tàctiques sense perdre impuls.
L'essència de l'adaptabilitat en vendes, tal com es planteja a l'obra, rau en la capacitat intrínseca dels equips i professionals de vendes per moure's amb agilitat i prestesa en un entorn comercial que batega amb canvis constants. Aleshores, l'ús intel·ligent de la informació per informar cada etapa del procés de vendes, és crucial. L'anàlisi de dades avançades es converteix en una eina poderosa per desentranyar patrons, predir comportaments i obtenir una visió més clara del futur.