Guanya impuls a les vendes amb la generació de nous leads
18/02/2025
Externa World
Generar leads al mercat actual és clau per aconseguir el creixement empresarial.
Una estratègia efectiva de generació de leads pot significar la diferència entre estancament i creixement d'una empresa. Les empreses que, actualment, inverteixen en la generació de leads, aconsegueixen resultats sorprenents i beneficiosos, aconseguint un major retorn de la inversió (ROI) en màrqueting; un creixement més sostingut a les vendes amb una base de clients potencials de forma constant; milloren el posicionament de la seva marca, i automatitzen el procés i la planificació comercial a mitjà termini. Per tant, aconsegueixen escalar molt millor el negoci i obtenir rendibilitat.
En un món cada cop més digital, la generació de leads ha esdevingut una imperiosa necessitat per a les empreses que volen créixer en vendes i augmentar els seus ingressos de manera sostenible.
Què és un leads? I com generar-ho?
Quan parlem de generar leads, fem referència al procés d'atreure i captar clients potencials que han mostrat interès pels productes o serveis d'una empresa.
Un "lead" és una persona que ha proporcionat les vostres dades de contacte, generalment a canvi de contingut de valor, una consulta o una oferta. Aquest procés és fonamental per al creixement de les vendes, ja que permet construir una base de clients potencials amb què l'empresa pot interactuar per convertir-los en compradors. Per això, per a una empresa que busca augmentar les vendes, és clau implementar estratègies efectives de generació de leads.
Algunes tàctiques molt recomanades i efectives per assolir la generació de leads, que són aplicables a qualsevol negoci, i que permeten augmentar els clients potencials i les vendes, són:
Màrqueting de Continguts
El contingut de valor atrau i educa els clients potencials abans que estiguin a punt per comprar. Mitjançant la creació de blocs, ebooks, guies, vídeos i estudis de cas que ofereixin valor al públic objectiu, es poden aconseguir captar més leads.
L'optimització SEO per posicionar el contingut en motors de cerca i l'ús dels cridats a l'acció (CTA) per incentivar registres i descàrregues també són tàctiques molt utilitzades.
Xarxes Socials i Publicitat Digital
Les campanyes pagades en plataformes digitals poden atraure trànsit qualificat. La creació d'anuncis a Facebook, LinkedIn i Google Ads dirigits a audiències específiques, les estratègies d'Inbound Marketing amb automatització per capturar leads i l'ús de webinars i esdeveniments en línia per atraure clients potencials, resulten estratègies claus per atraure l'atenció dels nous leads.
Email Màrqueting i Automatització
El correu electrònic continua sent una eina poderosa per nodrir leads. Cal continuar amb les campanyes de correu electrònic segmentades amb ofertes atractives i implementar seqüències automatitzades de seguiment per nodrir leads freds; a més d'oferir butlletins periòdics, de manera tal, de mantenir un permanent contacte amb els clients potencials; són totes, opcions efectives que incentiven els nous leads a fer un seguiment del que ofereix i promociona la companyia.
Optimització de Pàgines d'Aterratge (Landing Pages)
Una pàgina d´aterratge ben dissenyada converteix visitants en leads. Es poden emprar formularis simples i atractius, proves A/B per millorar conversions i propostes de valor clares i directes, oferir testimonis reals i casos d'èxit, perquè aportin més credibilitat i confiança. Latenció desenvolupada en el SEO i en el trànsit orgànic de la web, també és clau per a latracció i la conversió de leads.
Ús de CRM i Lead Scoring
No tots els leads tenen el mateix valor, per la qual cosa cal classificar-los i fer-los un seguiment. Per això, la implementació d'eines com HubSpot, Salesforce o Zoho CRM per gestionar leads és molt bona, i ajuda a prioritzar aquells leads amb més probabilitats de conversió mitjançant Lead Scoring; fins i tot facilita la integració entre l'equip de vendes i l'àrea de màrqueting per millorar les conversions.
Altres tàctiques útils per captar leads són l'ús de Chatbots i WhatsApp Business, els Programes de Referits i els Esdeveniments i Networking, ja que el contacte directe continua sent una de les millors maneres de generar leads.
La generació de leads és un procés estratègic i escalable que pot transformar el negoci i el creixement de qualsevol empresa. Aplicar aquestes estratègies amb un enfocament centrat en el client, creant sempre valor agregat, permetrà atreure, nodrir i convertir leads en clients reals.



Funcions de la generació de leads als negocis
Les funcions de la generació de leads van més enllà de la simple captació de contactes. És un procés que suposa l'atracció, la segmentació, la nutrició i la conversió de clients potencials en compradors reals. A través d'estratègies ben dissenyades, les empreses poden optimitzar els seus esforços de màrqueting i vendes, assegurant que els seus recursos s'enfocaran en prospectes amb més probabilitat de convertir-se en clients.
Mitjançant contingut de valor, xarxes socials i la publicitat, una empresa aconsegueix atraure més trànsit qualificat a la seva web corporativa; mitjançant l'accés a formularis, subscripcions i descàrregues de continguts, l'empresa captura noves dades de clients potencials, interessats en els vostres productes i/o serveis. Aquesta obtenció de dades és una peça clau per avançar en el seguiment dels leads, mitjançant l'enviament de correus electrònics, la implementació d'estratègies de remàrqueting, etc., fins a assolir la conversió a vendes. L'anàlisi i l'optimització mitjançant l'ús de mètriques permeten millorar les estratègies de captació de nous leads.
Per tot això, des de la creació de contingut atractiu i campanyes publicitàries digitals fins a l'ús d'eines d'automatització i anàlisi de dades, la generació de leads possibilita accedir a una bona base de dades dels clients, millorar-ne la taxa de conversió i enfortir-ne la presència al mercat.
En aquest context, entendre i aplicar correctament les funcions de la generació de leads és essencial per a qualsevol negoci que busqui expandir-se i mantenir una posició empresària rellevant a la seva indústria.
-
EXTERNA WORLD MANAGEMENT, SL
Avenida Diagonal 463, Bis 5, 08036 Barcelona
marketing[at]externaworld[dot]com