Com reactivar el teu negoci després d'un temps sense vendes
27/03/2025
Externa World
Si vols reactivar les vendes de la teva emprenedoria, no et perdis aquests consells.
Reinventar el teu negoci no és només una necessitat en temps de crisi, sinó una estratègia constant per garantir el creixement comercial d'una emprenedoria a llarg termini. En adaptar-te a noves tendències, digitalitzar els processos productius i de gestió, i aprofitar estratègies innovadores, podràs donar-te el plus de diferenciació que necessites, per destacar-te de la competència i oferir un millor servei als teus clients. Amb planificació, innovació i una mentalitat flexible, pots transformar aquest desafiament en una oportunitat per créixer i evolucionar.

Si vols reactivar les vendes de la teva emprenedoria, no et perdis aquests consells. En una etapa inicial de reavaluació del negoci, suggerim:
-Realitza un bon diagnòstic de la teva situació actual
La revisió i l'optimització de la proposta de valor del teu negoci és necessària per analitzar i determinar si el producte o servei és rellevant per al teu públic.
Ajustar les ofertes segons les noves necessitats del mercat, és necessària i pertinent, juntament amb la identificació dels aspectes i valors què et diferencien de la competència i el reforç i el manteniment d'estratègies sòlides de comunicació interna i externa organitzacional.
A més, et suggerim avaluar i ponderar, si tens deutes, si el pagament dels teus empleats (en cas de tenir) està al dia, si comptes amb proveïdors fiables, si tens estoc i altres aspectes fonamentals del negoci, perquè tot funcioni sense inconvenients.

-Analitza la competència

Reconnecta't amb els teus clients anteriors. Envia correus personalitzats amb descomptes o promocions especials; llança una campanya de fidelització amb incentius per als que tornin; demana retroalimentació per millorar i enfortir el teu negoci.
-Redefineix la teva missió i objectius comercials

Realitza una anàlisi exhaustiva de l'escenari comercial per fer ajustaments a la teva visió i estratègia, verificar que el teu producte o servei estigui actualitzat quant a les necessitats i tendències que segueixen els teus clients/consumidors, per poder així oferir un producte únic i centrat en la teva audiència objectiva.
-Reelabora un pla d'acció comercial
-Ajusta la teva estratègia de preus i promocions
Organitza tot el teu pla d'acció, sense que se n'escapi cap detall. Si ja tenies dissenyat i estructurat un pla comercial, pots revisar-lo i fer els ajustaments necessaris per reactivar-lo. D'aquesta manera, tindràs una visió més clara, de quin és el pas següent a seguir i quin és el teu límit quant a recursos disponibles i abast econòmic del negoci.
Crea paquets o combos de productes i/o serveis atractius. Ofereix descomptes per temps limitat per incentivar la compra. Aplica estratègies com el upselling o cross-selling.
-Avalua i optimitza la teva operació interna
-Fes networking i busca aliances
Revisa la teva cadena de subministrament i optimitza els costos. Millora l'eficiència en la gestió d'inventari i de logística. Capacita el teu equip per brindar millor atenció al client. Incorpora eines de tecnologia i innovació per optimitzar els processos de gestió.
Col·labora amb altres emprenedors o empreses complementàries. Participa a fires, esdeveniments o webinars del teu sector. Uneix-te a comunitats empresarials per generar noves oportunitats.
-Genera publicitat i fes-te conèixer a les xarxes socials. Reforça la teva presència digital
-Consulta amb els proveïdors sobre àrees de millora
Activa campanyes de màrqueting i publicitat. Utilitza anuncis a xarxes socials i campanyes publicitàries amb una segmentació precisa. Pots recórrer a la implementació d'estratègies com ara sortejos, col·laboracions amb influencers o màrqueting de referits.
Fins i tot, pots compartir testimonis o casos d'èxit, per generar més confiança. Actualitza el teu lloc web o xarxes socials amb contingut rellevant; utilitza estratègies de SEO per millorar la visibilitat en cercadors; desenvolupa un bloc de notícies, amb informació útil per atraure trànsit orgànic al teu lloc web.
Col·laborar amb altres negocis o organitzacions, et pot ajudar a expandir l'abast comercial de la teva emprenedoria o negoci. Busca, estableix i consolida aliances amb marques complementàries que et permetin ampliar la teva audiència, compartir costos de publicitat i oferir productes o serveis combinats.



- Analitza resultats econòmics i redefineix o modifica les estratègies de vendes si cal
-La flexibilitat i actualització constant garanteixen l'èxit d'un negoci
Fes servir eines d'anàlisi de dades per a la presa de decisions.
L'anàlisi de dades proporcionarà informació valuosa per a la presa de decisions comercials i la direccionalitat que cal seguir en el pla d'acció comercial.
Algunes eines útils que pots considerar emprar per analitzar resultats poden ser:
- Google Analytics per conèixer el comportament dels clients a la teva web.
- CRM (Customer Relationship Management) per gestionar les relacions amb clients.
- Enquestes i retroalimentació de clients per millorar la vostra oferta.

En temps d'incertesa econòmica i financera, és clau mantenir-se informat sobre les tendències del mercat, les innovacions tecnològiques i els canvis en el comportament del consumidor. Lèxit dun negoci actualment depèn de la seva capacitat dadaptació.
-Explora nous canals de venda


Depenent del tipus de producte/servei que ofereixis al mercat, i si ja disposes d'una botiga física, i encara no comptes amb una botiga en línia – E-commerce propi, podries desenvolupar un nou canal de vendes que contempli com a forma estratègica de vendes, una pàgina web amb botiga en línia o un Marketplace propi.
El reforç de la marca i l'expansió de les vendes mitjançant l'incentiu i difusió de continguts a les xarxes socials com Instagram, Facebook, etc., és essencial per aconseguir més abast i resultats. Altres canals de venda directes a què també pots recórrer, són les vendes per telèfon o correu, l'assistència a fires i esdeveniments, o les vendes porta a porta; tot això, depenent del tipus de producte/servei que ofereixis i l'expansió comercial que vulguis assolir. Pel que fa als canals de venda indirectes, és a dir, amb intermediaris, podem suggerir opcions com ara: marketplaces externs, distribuïdors i majoristes, retail o botigues de tercers, programes d'afiliats o referits, entre d'altres.
Encara que, hi ha la possibilitat que contemplis canals de venda mixtos, combinant l'omnicanalitat, és a dir, la integració de la botiga física més la botiga en línia, sumat a la presència a xarxes socials més un call center.
O, podries recórrer a un dropshipping, quan vens en línia sense magatzem de productes, ja que és el proveïdor qui envia directament el producte al client. Fins i tot, les subscripcions o membres resulten ser estratègies efectives per obtenir vendes mitjançant models de subscripció.
Reinventar el teu negoci no és només una necessitat en temps de crisi, sinó una estratègia constant per garantir el creixement comercial d'una emprenedoria a llarg termini. En adaptar-te a noves tendències, digitalitzar els processos productius i de gestió, i aprofitar estratègies innovadores, podràs donar-te el plus de diferenciació que necessites, per destacar-te de la competència i oferir un millor servei als teus clients. Amb planificació, innovació i una mentalitat flexible, pots transformar aquest desafiament en una oportunitat per créixer i evolucionar.
-
EXTERNA WORLD MANAGEMENT, SL
Avenida Diagonal 463, Bis 5, 08036 Barcelona
marketing[at]externaworld[dot]com